I like it

Det är första juni på fredag och 29 dagar kvar till Italien.

Jag har tänkt inta sängen och sova nu. Har varit en tung dag och jag ska försöka göra bort träningen imorgon bitti. Är ledig hela dagen och ska sen träffa Sandra för en sväng på stan :) Det ska införskaffas en sommarklänning jag hoppas finns kvar.

Träningen rullar på bra och jag mår toppen. Besökte Budo Fitness här om dagen och köpte med protein pulver hem. Tagga! Själv har jag varit rätt skeptisk till detta men eftersom både pojkvän och vänner använder detta har jag börjat få en positiv syn på det hela :) + att jag har hittat ett som smakar milkshake.

Nu sova!!

Brännbolls yran

Jag har upplevt brännbolls yran i Umeå för första gången. Förra året befann jag mig i Grekland. Sjukt rolig helg har det varit med mycket folk, bra väder och stämning.

I fredags efter jobbet mötte jag upp mamma och Veronica för en middag på Tapas. Soorai höll oss sällskap och senare gick hon och jag på Allstar. Vi dansade fram till ett, då orkade jag inte längre. Efter att ha jobbat hela dagen var jag trött och ville sova.

Lördagen bjöd på jobb mellan 11-15. Sen åkte jag hem till teg en sväng för att duscha och fixa mig inför kvällen. Jag och Filip åkte sedan upp till Mariehem för middag och för fest.

Vi bestämde oss för att åka ner till TC och fortsätta kvällen. Där spenderade vi våran kväll med gott sällskap, skratt, dans och en massa tokigheter. Hade en grymt bra kväll :)

Idag har det inte gjorts mycket. Jobbat till 16 sen middag med Filip och mamma och nu ligger jag i sängen och ska sova.

Jag är ledig imorgon och ska shoppa gärnet på stan är tanken!!!

Värmen

Jag har haft tre fina lediga dagar i solen. Har hunnit få bikini linje och färg i ansiktet.

Fast idag har nog varit den varmaste dagen och jag har jobbat. Net on net öppnade idag och det har varit sjukt mycket folk i rullians.

Igår var jag och Filip på stan en sväng. Hittade hur mycket fina saker som helst, men utan pengar funkar inte shopping. Men imorgon är det lön!!

Brönnbollsyran i helgen och det ska bjudas på strålande väder. Kan det bli bättre? Jag hoppas på en grym helg.

Har precis slängt i mig middag. Jag väntar på Frida för att bege oss mot Iksu. Cardio training är det som gäller ikväll.

Måndag

Har haft en underbar dag som har spenderats med Frida :)

Klev upp 6.15 och käkade frukost. Hämtade upp Frida och åkte till bilprovningen. Var där strax innan sju och fick mig en besiktnings tid 13.40.

Åkte tillbaka till Frida och tittade på vakna med the voice. Somnade på soffan och vaknade två timmar senare helt slut i huvudet.

Vi satte oss i solen och drack kaffe, åt lunch och bara njöt av ledigheten.
Åkte sedan iväg med bilen och den fick ett godkänt. Ingen är gladare än jag, var sjukt nervös!

Vid fyra promenerade vi till Iksu för ett biceps och magpass. En timme senare var vi klara och jag tog en löptur hem till Frida.

Efter en dusch blev det en snabb middag innan jag hämtade upp Soorai för en kväll hos Sofia.

Vi pratar om allt mellan himmel och jord. Jag börjar dock känna att jag klev upp tidigt imorse. Blir sängen på en gång när jag kommer hem.

Söndag

Har tre dagars ledighet och inget planerat. Ska enbart umgås med nära och kära + träna.

Sitter just nu på Iksu och väntar på Frida. Ben står på schemat och jag är redan uppvärmd. Tog cykeln hit och det tog endast 20 min. Toppen!!

Ha en fin kväll :)

Det finns värre saker

Har nästan gråtit en skvätt idag. Lämnade in bilen i morse för "lite" fix inför besiktning mm. Kom hem och är nu 4750 kr fattigare. Fatta hur mycket annat jag hade kunnat göra för dessa pengar?

Men som min kloke pojkvän säger så är det värt var enda krona. Det är så otroligt skönt att ha bil. Hoppas nu bara att den går igenom besiktningen.

Men som plåster på såren så vet jag att det alltid finns värre saker. En kolega på jobbet fick lägga ut 25.000 på sin bil. Så jag ska nog vara ganska nöjd med mina 4750 kr ;)

Inga tårar för detta. Det är lördag och Filip står i köket för att fixa middag. Jag sitter mest bara och njuter med ett glas rött.

Fredags mys

Har precis ätit sushi och nu väntar en stor påse godis :)

Det har varit grått och trist mest hela dagen. Under eftermiddagen har det regnat konstant. Men tittar man ut nu så syns regnbågen och solen är på väg fram :)

Hoppas på en fin dag imorgon så kanske det blir till att inviga nån utav uteserveringarna på stan.

Nu väntas 21 jump street med min bästa!

Onsdag

Vädret är fantastiskt idag och jag har varit ledig.

Det var länge sedan jag kunde sova ut riktigt ordentligt utan att ställa klocka. Jag vaknade vid 9.30 men låg kvar i sängen bredvid Filip till 11.00 :) Vi käkade frukost och tog sedan en promenad i solen.

Halv tre träffade jag Nathalie på Iksu för ett bröst och axelpass. Sjukt jobbigt och jag skakar fortfarande.

Nu ska jag verkligen komma igång med träningen rejält både styrka och kondition. Väntar på ett tränings schema som Angelica håller på att fixa ihop :)

Resten av eftermiddagen/kvällen har jag spenderat åt städning. Jäklar vad jag har skurat!

Gjorde soppa till middag och bakade bröd. Börjar fundera på om jag har slagit huvudet i något? När fan ställer jag mig och bakar ensam? Gott blev det iaf :)

Imorgon är det kort dag på jobbet. Vi har öppet som en söndag 12-16, vilket känns skönt. Sen ska jag träffa Soorai för snack och skratt :)

Längtar som en tok till riktig värme. Endast 6 veckor kvar till Italien. Tror jag börjar nedräkningen nu ;)

Världens bästa

Jag har haft det helt underbart!! Tack till Filip som gjort denna helg till den bästa.

Startade helgen med en kväll på Allstar med tjejerna! Vi dansade som vanligt hela kvällen och var nöjda vid ett.

Klev upp vid nio på lördag morgon och begav oss senare mot Ö-vik. Det blev lunch på Burger king innan vi startade dagen på Paradis badet. Tillbringade största delen av dagen på spa avdelningen, helt underbart! Men vi kunde såklart inte hålla oss ifrån att åka några åk i alla rutschbanor.

Gick till hotellet och tog det lugnt innan vi gick ut på stan för att hitta middags ställe. Fastnade för Public och åt fantastisk mat. Vi vandrade sedan vidare till Olearys och avslutade med drinkar.

Imorse avnjöt vi en brak frukost och checkade ut 12.00. Strosade runt på stan innan vi åkte hem.

Har som sagt haft det helt underbart med Filip i helgen. Är otroligt glad över att få ha en så fantastisk människa i mitt liv. Jag älskar dig!

Imorgon väntar jobb, känns tungt. Men bara att ladda batterierna med en filmkväll och chips :)

Onsdag

Dagarna rullar på och jag längtar till 18.00 imorgon. Då har jag avslutat min vecka på jobbet och ser fram emot en ledig helg på fyra veckor.

Jag och Filip bokade igår in att åka till ö-vik på lördag för spa och sedan hotell, ska bli underbart! Sist vi hade en ledig helg ihop var när jag fyllde år. Det är på tiden att ha en helg tillsammans.

På fredag vankas det kalas med tjejerna. Middag och Allstar står på schemat!

Som sagt sista dagen imorgon, sen laddar jag upp för en toppen helg :)

Maj

Jag skulle ha haft en ledig dag men fick hoppa in och jobba. Det blev en kort dag till 14 så jag hann med träning på eftermiddagen :)

Har varit på middag hos Frida ikväll och det bjöds på grillat. Super gott!!

Imorgon blir jag äntligen ägare av en ny cykel. Har hittat en pärla på jobbet och imorgon får den följa med hem. Kunde inte ha kommit bättre när min bil börjat läcka olja. Vågar inte köra den för än någon fixat den.

Helt galet hur bekväm man kan bli på så kort tid. För två månader sedan åkte jag buss varje dag utan problem. Ikväll ligger jag i sängen och gruvar över att behöva åka buss till jobbet. Bortskämda tjej!!

Min bror kommer på besök imorgon och stannar hela helgen. Jag jobbar dock hela helgen men ska rå om honom så mycket jag bara kan.

Nästa helg har jag min första lediga helg på 4 veckor, och det känns underbart. Har inte hunnit bestämma vad som händer ännu. Sundsvall, Hoting, Umeå? Men det lutar åt en helg i Umeå och bara vara :)